Τι θα περιλαμβάνει το Συνέδριο – εισηγήσεις – ανακοινώσεις – εργαστήρια

Στο Συνέδριο περιλαμβάνονται:

Κεντρική ομιλία από τον Dr Βάιο Νταφούλη, Παιδοψυχίατρο, Διευθυντή της Παιδοψυχιατρικής Κλινικής του Ιπποκράτειου Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης
82 Εισηγήσεις σύμφωνα με τις 10 Θεματικές ενότητες του Συνεδρίου, σε παράλληλες θεματικές συνεδρίες (προφορικές ανακοινώσεις)
15 Αναρτημένες ανακοινώσεις (posters)
11 Εργαστήρια


ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ

Κυριακή Αμαραντίδου, «Μικροί Διασώστες» – Πρώτες βοήθειες για παιδιά: Ένα πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Καινοτόμα προγράμματα

Ασημίνα Ανδρίκου, Χάρις Νικολαΐδου, «Τερματικός Σταθμός: Φλώρινα!»: Μια διδακτική πρόταση Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Τοπικής Ιστορίας

Φιλίτσα Ανδρίκου, «Η ομάδα εκστρατείας του Μ. Αλέξανδρου»: Διδάσκοντας Ιστορία στο Δημοτικό Σχολείο μέσω του Comic και της τεχνικής της Ανοικείωσης

Φλωρεντία Αντωνίου, Η ανάγκη του ενοποιημένου προγράμματος στο σύγχρονο σχολείο

Γιάννης Αρβανιτάκης, Η Εκπαιδευτική Ρομποτική στο πλαίσιο λειτουργίας των απογευματινών Ομίλων καθώς και στο πρωινό πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου.

Άννα Βακάλη, Άννα Μπαφίτη, Δημιουργική γραφή και συναίσθημα

Άννα Βακάλη, Γεώργιος Γεωργιάδης, Δαμιανός Ξανθόπουλος, από το Mega TV και τον Ερωτικό FM στον Τίτο Πατρίκιο

Κωνσταντία Βαϊρινού, Η διαχείριση της απώλειας και του πένθους από τους μαθητές: Ο υποστηρικτικός ρόλος του εκπαιδευτικού

Ζουμπουλιά – Παρασκευή Βαρδιάμπαση, Δέκα προτάσεις-παρεμβάσεις για τη βελτίωση του τρόπου λειτουργίας των «συμβατικών» σχολείων και την αναχαίτιση της πρόωρης μαθητικής εγκατάλειψης

Σουλτάνα Βασιλειάδου, Ζωή Μίγδου, Κωνσταντίνα Παναγιωτοπούλου, «Κράτα με να σε κρατώ σ’ έναν κόσμο διαφορετικό»

Σουλτάνα Βασιλειάδου, Ο ρόλος του/της διευθυντή/ντριας σχολείου στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών ως συνάρτηση της επαγγελματικής τους ανάπτυξης

Θεοδώρα Βάσιου, Μαρία Βλάχου, Άννα Κορμά, Από μύθο σ’ άλλον μύθο, από θεό σ’ άλλον θεό

Αγάπη Βράντση, Θωμαή Βράντση, Μαρία Θεοχάρη, Αγωγή του Ενεργού Μαθητή: Δράσεις για την προώθηση των δικαιωμάτων του ανθρώπου

Σωτήρης Γεωργίου, Εντάσσοντας την τεχνολογία της Επαυξημένης Πραγματικότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ιωάννης Γκανάκας, Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα: η περίπτωση των Περιφερειακών Επιμορφωτικών Κέντρων (Π.Ε.Κ.)

Τατιανή Γκάτσα, Η διαχείριση απόπειρας αυτοκτονίας θυματοποιημένης έφηβης στο χώρο του σχολείου

Μαρία Π. Βουβούση, Κωνσταντίνος Β. Δημουλάς, Η συνοχή της τάξης ως πρόβλημα στη διαχείριση των προβλημάτων της τάξης από τον δάσκαλο

Μαρία Π. Βουβούση, Κωνσταντίνος Β. Δημουλάς, Πώς ο Διευθυντής Σχολείου δεν θα είναι ο εντολοδόχος της πολιτείας στα μάτια των εκπαιδευτικών

Μαρία Π. Βουβούση, Κωνσταντίνος Β. Δημουλάς, Εκδήλωση της αλληλεπίδρασης από την πυκνότητα των μαθητών στην τάξη

Αντώνης Δ. Φραγκούλης, Κωνσταντίνος Β. Δημουλάς, Η προσβολή του ζωτικού προσωπικού χώρου ως παράγοντας επιθετικότητας στην τάξη

Γιώργος Ψωμαδάκης, Κωνσταντίνος Β. Δημουλάς, Διαχείριση του συναισθηματικού κόσμου του παιδιού

Ευάγγελος Δρόσος, Βασιλική Χατζηγεωργίου, Πρόγραμμα πρόληψης συμπεριφορών υψηλού κινδύνου σε μαθητές Στ’ Δημοτικού: Συνοπτική παρουσίαση και εμπειρίες από την εφαρμογή

Αθανάσιος Θεοδώρου, Ηλίας Κάρτας, Η αξιοποίηση του εκπαιδευτικού κοινωνικού δικτύου Edmodo στο Δημοτικό Σχολείο

Μαρία Θεοχάρη, Στέλλα Μαβίδου, Σοφία Μουρατίδου, «Γίνε ο Ήρωάς του – Be His Hero»

Γεώργιος Ιορδανίδης, Αικατερίνη Βάσιου, Ευγενία Περδίκη και Ιουλία Νέστορα, Σχολικό κλίμα: ο ρόλος του στην εργασία των εκπαιδευτικών

Δρ Γεώργιος Καδιγιαννόπουλος, Μαρία Καραβίδα, Η καταπολέμηση των κοινωνικών αποκλεισμών και των διακρίσεων μέσω της προβολής ταινιών μικρού μήκους

Δρ Γεώργιος Καδιγιαννόπουλος, Η διάχυση της αειφόρου ανάπτυξης μέσω του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας

Δρ Γεώργιος Καδιγιαννόπουλος, Διερεύνηση των κοινών διαδρομών διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και αειφόρου ανάπτυξης

Τριανταφυλλιά Καδόγλου, Νικόλαος Ταμουτσέλης, Η τέχνη και η ποίηση ως καινοτόμα διδακτική, διαθεματική και διαπολιτισμική προσέγγιση της γλώσσας και ειδικότερα της γαλλικής ως ξένης γλώσσας

Ιωάννα Καϊάφα, Προτάσεις για την αξιοποίηση της αφήγησης στη διδασκαλία των Μαθηματικών

Ζωή Καλελή, Εκφραζόμαστε, μοιραζόμαστε, συνεργαζόμαστε στον κόσμο του παραμυθιού….

Εύη Καπλάνη, Παρασκευή Καξίρα, Αθηνά Νταναβάρα, Γνωριμία με τις φυσικές επιστήμες στην Α’, Β’ και Γ’ δημοτικού»

Αναστασία Καππάτου, Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα: Δημοκρατία και Εκπαίδευση

Μαρία Καραβίδα, Μελπομένη Καραποναρλίδου, Προωθώντας τα ανθρώπινα δικαιώματα στο νηπιαγωγείο

Μαρία Καραβίδα, Προωθώντας την αειφόρο ανάπτυξη μέσω της χρήσης των Τ.Π.Ε στα προγράμματα

Χριστίνα Καραγιάννη, Άννα Καραντζούλη, Ομότιμοι υποστηρικτές: η αλληλεγγύη ως καθημερινή πρακτική στη σχολική ζωή

Αντιγόνη Καραγκούνη, Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Κοζάνης, Ένα κέρασμα μικρό για να σου πω ένα μεγάλο ευχαριστώ

Σωτηρία Α. Καρολίδου, Η σημασία των συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων ως παράγοντες της σχολικής διαρροής. Μελέτη περίπτωσης.

Χρυσάνθη Καρπάτση, Παγώνα Γκουτρουμανίδου, Ταξιδεύοντας με τα μεταναστευτικά πουλιά και τα προσφυγο-πούλια

Άννα Κορέλλα, Ο ρόλος του πατέρα στη φροντίδα παιδιών με αυτισμό. Συμβουλευτική Παρέμβαση

Σταύρος Κουτσαντώνης, Δέσποινα Στυλπνοπούλου, Δημιουργική γραφή για το αναπαραγωγικό σύστημα της Βιολογίας της Β’ Γυμνασίου

Σταύρος Κουτσαντώνης, Δέσποινα Στυλπνοπούλου, Η εννοιολογική χαρτογράφηση στη διδασκαλία της Βιολογίας του Λυκείου με καλλιτεχνικές δημιουργίες των μαθητών

Ειρήνη Κρυσταλλίδου, Πηνελόπη Παπαδοπούλου, Μορφές ψυχοπαιδαγωγικής παρέμβασης με τη βοήθεια ζώων στο πλαίσιο της Ειδικής Αγωγής: Στάσεις και αντιλήψεις επαγγελματιών του σχολικού πλαισίου

Χρήστος Κωτσόπουλος, Στεργιανή Μπίλιου, Έμφυλες διαφοροποιήσεις στο μάθημα των μαθηματικών στη γυμνασιακή δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα», ποσοτική έρευνα μικρής κλίμακας

Αργύρης Λάζου, Βασίλειος Σουβατζόγλου, Δημιουργία ενός βίντεο σε έργο eTwinning στις αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης

Χρυσώ Λυγίζου, Ένα παράδειγμα βιωματικής διδακτικής προσέγγισης στη Λογοτεχνία του Γενικού Λυκείου με στόχο την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης

Ζωή Μήλιου, Αντώνης Γρηγοριάδης, Οι διατροφικές συνήθειες των μαθητών και η επίδραση της διατροφής στην ψυχοσωματική και πνευματική τους ανάπτυξη και στις σχολικές τους επιδόσεις

Ιωάννης Μίσκας, Ιωάννα Ζάχου, Μαριαλένα Μίσκα, Σχολική κουλτούρα και διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού

Ιωάννης Μίσκας, Ιωάννα Ζάχου, Μαριαλένα Μίσκα, Στερότυπα, προκαταλήψεις και διακρίσεις στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση

Όλγα Μούσιου Μυλωνά, Παρασκευή – Αναστασία Πουγαρίδου, «Ένας καλλιεργημένος λύκος»: Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας στην προσχολική και πρωτοσχολική εκπαίδευση

Αθανάσιος Μπαζούκης, Ο εκπαιδευτικός ως σύμβουλος: η συνάφεια των συμβουλευτικών θεωριών με το έργο του εκπαιδευτικού

Ελένη Μπαμπίλα, «Έξω από το σχολείο»: ένα διευρυμένο πολυετές πρόγραμμα προώθησης της βιωματικής μάθησης

Μαρία Μπατσίλη, Καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις της Μελέτης Γ΄ Δημοτικού με αξιοποίηση των ΤΠΕ. Διδακτική πρόταση και σενάριο διδασκαλίας. Τα μέσα μεταφοράς

Άννα Μπαφίτη, Βικτώρια Ζιώγα, Ρόζμαρυ Σιάκου, Θεόδωρος Βογδάνης, Αθηνά Νάντση, Πρόγραμμα «Προχωρώ»: Υποστήριξη των παιδιών κατά τη μετάβασή τους από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

Άννα Μπαφίτη, Ζαφειρειώ Μελισίδου, «Γιατί να μην τα παίρνει τα γράμματα;» Πολιτισμικό κεφάλαιο, ωσμωτική μάθηση και σχολική επίδοση

Λεμονιά Μπούτσκου, Παναγιώτης Χάντογλου, Ανοιχτό Σχολείο για μια σύγχρονη Κοινωνία: Μέσα και τρόποι υλοποίησης του

Ευγενία Νιάκα, Ιωάννης Σούλιος, Η επίδραση ενός επιμορφωτικού προγράμματος στην ικανότητα σχεδιασμού διαφοροποιημένης διδασκαλίας από εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής

Σταυρούλα Νιτσιοπούλου, Ανθή Προβατά, Ιωάννης Παλιανόπουλος, Η συμβολή των Νέων Τεχνολογιών στην άσκηση αποτελεσματικής διοίκησης από τους Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων: Έρευνα στα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης

Πηνελόπη Ξανθίδου, Διδακτική αξιοποίηση των ψηφιακών αφηγήσεων στην διαπολιτισμική εκπαίδευση

Ιωάννης Παλιανόπουλος, Ιωάννης Αντωνιάδης, Σταυρούλα Νιτσιοπούλου, Πληροφοριακά συστήματα στις σχολικές μονάδες και λήψη αποφάσεων

Ειρήνη Πανταζή, Ελένη Χατζηκωνσταντίνου, Τι σχολείο θέλουμε… Τι σχολείο έχουμε ανάγκη…

Ιωάννης Παπαδέλης, Όλγα Μούσιου Μυλωνά, Παιχνίδια και έμφυλες ταυτότητες στο Δημοτικό

Αγνή Παπαδοπούλου, Graphic novels: οπτικοποίηση, αισθητική και γνωστικές λειτουργίες

Χρήστος Παστελάς, Ο Επιστήμων Δάσκαλος: πραγματικότητα ή προσδοκία

Σεβαστή Πέσχου, Οι προτάσεις ενός γονέα

Αικατερίνη Πετρίδου, Μαρία Τάσσου, Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την περίοδο του Εμφυλίου: «Μικροί ιστορικοί» ψάχνουν τα ίχνη του Εμφυλίου στη Φλώρινα

Δημήτριος Πνευματικός, Νικόλαος Φαχαντίδης, Νέες Προκλήσεις στην Εκπαίδευση – Σύγκλιση Κοινωνικών και Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών στο STEM

Βασίλειος Σαχινίδης, Κρυσταλλένια Τσακμακίδου, Σχεδιασμός και εφαρμογή ωριαίας διδασκαλίας με θέμα «Ο Βρασμός» με χρήση ΤΠΕ, αυτοματισμού και λογισμικού, στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Ε’ Δημοτικού

Ευρύκλεια Σταματιάδου, Νανοταξίδια

Θεόδωρος Σταμκόπουλος, Η καθημερινότητα του/της εκπαιδευτικού με το πρίσμα της θετικής ψυχολογίας

Νικόλαος Σταμπολίδης, Η κουλτούρα , το κλίμα και η διαχείριση του σχολείου για την κοινωνία της αλληλεγγύης

Αντώνιος Στράγγας, Νικόλαος Κολεδίνης, Η γονεϊκή εμπλοκή στα μαθηματικά: Μελέτη απόψεων γονέων

Ευαγγελία Τριανταφύλλου, Εκπαιδευτικό υλικό: από το εθνικό στο παγκόσμιο πλαίσιο

Βιβή Τσιτώνα, Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην καλλιέργεια δεξιοτήτων, αξιών και ανθρωπιστικών ιδεωδών στο σημερινό σχολείο

Παναγιώτα Τσούλη, Διαμόρφωση κριτηρίου διαμορφωτικής αξιολόγησης για το μάθημα της Λογοτεχνίας

Στέλλα Χαντζή, Η παιδική κακοποίηση: Μια απόπειρα μελέτης της

Αθανάσιος Ευ. Χαρίσης, Διά βίου μάθηση εκπαιδευτικών και ενήλικων μαθητών: αποτίμηση προγράμματος ενδοσχολικής επιμόρφωσης

Νικολέτα Χαρούμενου, Δέσποινα Καλαφάτη, Πρόγραμμα προαγωγής πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς «Γνωρίζω την Καστοριά μας παίζοντας»

ΠΟΣΤΕΡ (Αναρτημένες Παρουσιάσεις)

Παρουσίαση αναρτημένων ανακοινώσεων (με αλφαβητική σειρά) Παρασκευή, 26 Μαΐου 2017, ώρα 17.00 – 20.00 μμ. στην ΑΙΘΟΥΣΑ 4 είτε στον χώρο ανάρτησης

1. Ηλίας Ηλιάδης, «Πτολεμαΐδα, ο τόπος που κατοικώ»

2. Γεώργιος Δελιόπουλος, Ειρήνη Αλωπούδη, Βιβλιοσκυτάλη: Πρόγραμμα φιλαναγνωσίας στο 1ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας

3. Τηλέμαχος Καλομοίρης, Ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

4. Σταύρος Καμαρούδης, Νικόλαος Λιάζος, Λογοτεχνικές ματιές στον προσφυγικό πόνο: o Γιασάρ Κεμάλ για τους Έλληνες του 1922.

5. Βερονίκη Κύρκου, «Συν-φροντίζω» (“Connecting4Caring” C4C)

6. Αθανάσιος Μαλέτσκος, Σταύρος Καμαρούδης, Οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών ως εργαλεία άρσης του κοινωνικού αποκλεισμού

7. Αθανάσιος Μαλέτσκος, Αλέξιος Μαστρογιάννης, Η αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην κατεύθυνση της βελτίωσης της επικοινωνίας, της συνεργασίας και της ισότιμης συμμετοχής στην εκπαίδευση: Η περίπτωση της ηλεκτρονικής κοινότητας μάθησης Edmodo

8. Δρ Μαρία Μαλούτα, Η σύνδεση του μαθήματος της Γαλλικής Γλώσσας της Β/θμιας Εκπαίδευσης με το ΚEΠΑ (Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο αναφοράς)

9. Ελένη Μπάλου, Όλγα Στεφανίδου, Οι ανακαλύψεις

10. Ευάγγελος Αναγνωστόπουλος, Μάρκος Νικολάου, Παραδοσιακοί Οικισμοί και Βιώσιμη Ανάπτυξη 1 και 2

11. Δρ. Αθανάσιος Παπαευαγγέλου, Ικανότητες συναισθηματικής νοημοσύνης των εκπαιδευτικών : Σχέση με την ηλικία, την εργασιακή εμπειρία, την ικανοποίηση και το συναίσθημα στην εργασία.

12. Ευθυμία Σακοράφα, Στρατηγικός – Λειτουργικός Προγραμματισμός και περιθώρια παρέμβασης της εκπαιδευτικής πολιτικής της Σχολικής μονάδας στην άσκηση εσωτερικής πολιτικής και στη διαδικασία λήψης αποφάσεων

13. Ευρύκλεια Σταματιάδου, Οι μικροί ζωγράφοι

14. Δέσποινα Στύλα, «Τούμπρικα» ένα βοηθητικό εργαλείο στις ερευνητικές εργασίες (project)

15. Ιωάννης Τσομπανόπουλος, Διερεύνηση των κοινωνικών σχέσεων των μαθητών: Εντάσεις και συγκρούσεις στη σχολική τάξη. Προτάσεις και συμβολή του σχολείου στη πρόληψη και διαχείρισή τους

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

1. Αθανασία Ανδρεοπούλου, Καινοτόμα πολυαισθητηριακή μέθοδος φωνολογικής επίγνωσης, πρώιμης ανάγνωσης και γραφής | Παρασκευή, 26-50-2017, ώρα 12.30 – 14.00 μμ., Αίθουσα 4

2. Κωνσταντία Βαϊρινού, Τα έργα τέχνης στην εκπαιδευτική διαδικασία | Παρασκευή, 26-50-2017, ώρα 11.00 – 12.30 μμ., Αίθουσα 3

3. Παρασκευή Γρηγοριάδου, Επίλυση συγκρούσεων – Η συμβολή της οικοσυστημικής προσέγγισης μέσα από μια μελέτη περίπτωσης | Παρασκευή, 26-50-2017, ώρα 18.00 – 19.30 μμ. Αίθουσα 3

4. Γεώργιος Δελιόπουλος, Αθηνά Βαρσαμίδου, «Ελάτε να παίξουμε»: Βιωματικές δράσεις και παιχνίδια στην και παιχνίδια στην Ιστορία Α΄ Γυμνασίου | Σάββατο, 27-50-2017, ώρα 11.00 – 12.30 μμ., Αίθουσα 3

5. Αναστασία Μάγκου, Μεγάλα Παναθήναια | Παρασκευή, 26-50-2017, ώρα 12.30 – 14.00 μμ., Αίθουσα 3

6. Μαρία Μπιλιώνη, Χριστίνα Καραγιάννη, Θέτοντας όρια και κανόνες στη σχολική τάξη: μια βιωματική προσέγγιση | Σάββατο, 27-50-2017, ώρα 09.30 – 11.00 μμ., Αίθουσα 3

7. Μαρία Παπαδοπούλου, Μαρίνα Πατσίδου, Η αποτελεσματικότητα της δημιουργικής γραφής στην ευαισθητοποίηση μαθητών/τριών νηπιαγωγείων για ευάλωτες ομάδες: μελέτη περίπτωσης παράδειγμα εφαρμογής | Σάββατο, 27-50-2017, ώρα 12.30 – 14.00 μμ. Αίθουσα 3

8. Θεόδωρος Σταμκόπουλος, Βιωματική προσέγγιση στην αναγνώριση και καταγραφή θετικών συναισθημάτων στην καθημερινότητα του/της εκπαιδευτικού | Παρασκευή, 26-50-2017, ώρα 11.00 – 12.30 μμ., Αίθουσα 4

9. Αικατερίνη Καλαμπαλίκη, Μαρία Σακοράφα, Άννα Χατζηγρηγορίου, Η εικόνα του «εαυτού» στην εφηβεία | Σάββατο, 27-50-2017, ώρα 18.00 – 19.30 μμ. Αίθουσα 3

10. Θωμάς Κόκκαλης, Μαρία – Τερέζα Κοτρώνη, Ευάγγελος Κουτσώνης, Χρήστος Παπαβασιλείου, Ευτυχία Τζέλιου, Προσεγγίζοντας βιωματικά την αειφόρο ανάπτυξη μέσα από τη δημιουργία σχολικού κήπου | Παρασκευή, 27-50-2017, ώρα 16.30 – 18.00 μμ., Αίθουσα 3